..

Pagina's

zondag 17 april 2011

Persoonlijke update

 

Dit is mijn eerste persoonlijke update, en artiekel.. Daar mag ik blij mee zijn en ik hoop dat jullie dat ook zijn. Maar oke, dan zal ik maar beginnen. Ik ben 16 geworden en zit dit jaar in mijn examen jaar. Ik vind het zo spannend! Ook ben ik ontzettend zenuwachtig, morgen heb ik groen examen het laatste onderdeel.
 Jullie denken vast 'oke, enne wat is groen?!' dat zal ik even uitleggen.
  De school waar ik zit moet je in de tweede een sector kiezen, bv zorg en welzijn, techniek, sport, groen enzovoorts. Omdat ik eerst wat met dieren wou doen heb ik toen dus voor groen gekozen. Na een half jaar op sector bleek ik allergies tezijn voor alles waar ik mee werkte, kort harige dieren, planten en boom pollen, paarden roos, huis stofmeit en dan had ik nog hooikoorts ook -maar dat terzijde-. Buiten de examens voor Engels, Nederlands, wiskunde en biologie heb ik dus ook groen examen. Maatschappijleer heb ik al gehaald -yeah-, dik met een 6,4. Dat groen examen bestond uit 4 onderdelen dat in drie dagen gedaan ging worden. Onderdeel A ging niet zo lekker maar dat was vanwege tijd tekort, ik heb dislectie -dus ook recht op extra tijd maar daar deden ze moeilijk over..- en aangezien het een hele moeilijke lees opdracht was met een hoop info heb ik naar mijn idee slecht gemaakt. Powerpoint van minimaal 6 dia's werden er bij mij 3 en half. B ging ook niet lekker, maar daar heb ik al een better gevoel over en onderdeel C was een klantengesprek. Ik ben denk ik wel heel klantgericht en vriendelijk en ook met de kassa en andere toestanden is het goed gegaan, dus daar geloof ik wel in. En als laatste heb ik morgen D, dat word ook gelijkt de moeilijkste opdracht en ik hoop dat ik het haal. Nu ik hier zo schrijf over me examen word ik al helemaal zenuwachtig -nog meer dan dat ik al was- dus volgend onderwerp. Mickey Mouse, jullie kennen hem vast wel. Ik ben helemaal gek op tekenfilm en serries en nu ook op animatie. Ik was vroeger ook al gek op Mickey en dat ben ik blijkbaar niet vergeten -niet echt- want nou ben ik er weer helemaal bij. Ook deed ik toen ik 14 was veel aan tekenen. Ik heb echt enorme tekendozen en zo nu en dan een tekenbui -als ik er zin in heb- zo afgelopen week dus ook. Eerst begon ik met schetsen voor Mickey's hoofd en later heb ik hem afgemaakt, hier de foto's. -zoals je begin het artiekel ook kon zien.-

Ik vind hem best goed gelukt -ik ben ook zo bescheiden- nu ik er zo naar kijk, ja hij is leuk. Mickey Mouse is natuurlijk ook erg leuk. Grappig dat ik het tekenen nog niet verleerd ben. Tekenen deed ik vooral op mijn 14e maar Mickey kon ik al tekenen toen ik 7 of 8 was ofzo, en tot die week geleden had ik hem al niet meer getekend.. Tijdje terug al. Ik heb vanmiddag -zaterdag avond nu ik dit typ- zo gelachen, ik wou tv gaan kijken op mijn zaterdag middag en ik had alles klaar staan -ja stel je voor dat ik wat vergeet en zo weer op moet staan- en de tv aan gezet. Dan ga ik zitten komt me zusje -Joy heet ze- ook de kamer binnen, kauwgom kauwend en al. Ze gaat zitten en rekt zich uit en grijpt naar me chips en bakje -dat er naast stond..,voor de chipies DUHH- en ik wil echt net zeggen 'Noooo niet mijn chipiess!!'. Pakt ze het bakje spuugd ze haar kauwgom er in uit.. Toen lagen we samen in een deuk, nog even gevraagd of ze een nieuw bakje pakt anders moest ik natuurlijk alsnog opstaan -dat was ik natuurlijk niet van plan..-.

Doeii

1 opmerking:

  1. Allereerst proficiat met het 16-geworden-zijn ;)
    En succes met je examens! Ik kan me nog herinneren dat ik superzenuwachtig was, maar als je die zenuwen omzet in motivatie om te studeren kan dat best positief uitpakken ;)

    Succes met je blog!

    BeantwoordenVerwijderen

laat maar een reactie achter.
maar met echte vragen kan je better een mailtje sturen.
ik zal ook me best doen alle reacties telezen.
en zorgen we dat het gezelig blijft :) -niet spammen of groftaal gebruik-